Etiketter

måndag 27 augusti 2012


Hattanalys



Vit hatt – Fakta
Jag heter Alexander Bartosik och är 13 år gammal. Mina familjemedlemmar är Izabela, Jacek (mina föräldrar) och Michael (min halvbror). Izabela är 45 år gammal, Jacek är 55 år gammal och Michael är 25 år gammal.
Jag är inte så sportig men jag går på en sport som heter Undervattens rugby, den sporten är inte så känd. Det är som rugby fast under vattnet, som man hör på namnet.
Man har en boll fylld med saltvatten (för att den ska sjunka) som man ska sätta i fiendens mål, som är en korg. Reglerna är enkla: Man får göra vad man vill med den som har bollen, (förutom att dra I utrustningen).

Gul hatt – Positivt
Jag är ganska bra på UV-rugby. Jag är en bra vän och jag är ambitiös i skolan när jag är intressered i ämnet. När jag är pigg är jag glad och när jag är glad är jag snäll.

Svart hatt – Negativt
Jag kan vara otålig ibland. Jag kan bli arg ganska lätt ibland. När jag är trött gnäller jag ganska mycket och vill inte göra något, bara sitta vid datorn.

1 kommentar:

  1. Hej Alexander,

    Kul att du är igång med din blogg. Du har skrivit en hattanalys där du har beskrivit dig själv. Utveckla gärna din text nästa gång.T ex hur märker man att du är otålig/glad? /Josefin

    SvaraRadera